Διευθύνσεις
1. Ασκληπιού 70, Μυτιλήνη, 81100
2. Καλλονή 81107
Ώρες Λειτουργίας
Δευ-Παρ: 09:00-21:00
σωστή θέση γραφείο

Ποια Είναι η Σωστή Θέση στο Γραφείο όταν Δουλεύω;

Καθημερινές ερωτήσεις που δέχομαι από ασθενείς μου με χρόνια προβλήματα στην περιοχή του αυχένα και της μέσης, είναι:

  1. Ποια είναι η σωστή θέση που πρέπει να έχω στο γραφείο όταν δουλεύω;
  2. Γιατί είναι σημαντικό να έχω σωστή θέση όταν κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή;

Σε μία ανεπτυγμένη κοινωνία στην οποία σε καθημερινή βάση και για πάρα πολλές συνεχόμενες ώρες χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τα tablet και τα smartphone, χωρίς να υπάρχει η ελάχιστη εκπαίδευση για τη σωστή στάση του σώματος και για σωστή εργονομία, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε πολλά περιστατικά που θα μπορούσαμε να τα είχαμε βοηθήσει προληπτικά. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε κάποια στοιχειώδη πράγματα, όπως ποια είναι η σωστή καθιστή θέση, πόσο πρέπει να κάθεστε συνεχόμενα και τι εργονομία πρέπει να έχει ο χώρος γύρω σας, ώστε να σας βοηθάει και να μην επιβαρύνει τη στάση του σώματός σας. Η κακή στάση του σώματος είναι υπεύθυνη για πόνους στη μέση, τον αυχένα για πονοκεφάλους, ιλίγγους κ.λπ.

Τι πρέπει να γνωρίζετε λοιπόν όταν κάθεστε μπροστά από έναν υπολογιστή:

  • Μία σωστή καρέκλα εργονομικής φύσης μπορεί να προσφέρει σωστή στάση και υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης.
  • Το κεφάλι πρέπει να είναι σε θέση που το πηγούνι είναι μαζεμένο προς τα πίσω και δεν σκύβει μπροστά! Μην ξεχνάτε ότι το κεφάλι είναι ένα από τα πιο βαριά σημεία του σώματος!!!
  • Οι ώμοι μου πρέπει να είναι τραβηγμένοι πίσω και σε ευθεία με τη μέση.
  • Οι αγκώνες είναι καλό να βρίσκονται σε επαφή με το γραφείο και να στηρίζονται σε αυτό.
  • Τα γόνατά πρέπει να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών, τα πέλματα να έχουν πλήρη επαφή με το πάτωμα και να μην ξεπερνάνε σε ύψος τη λεκάνη.
  • Η μέση και πιο συγκεκριμένα η λεκάνη, πρέπει να ακουμπάει στην καρέκλα με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει μία ολοκληρωμένη υποστήριξη στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Σε περίπτωση που η καρέκλα δεν διαθέτει κάποιο μηχανισμό στήριξης η υποβοήθηση της μέσης μας, κυκλοφορούν στο εμπόριο ανατομικά μαξιλάρια μέσης με ειδικό αφρώδες υλικό και άριστη υποστήριξη, με γρήγορη ανακούφιση και μείωση του πόνου από την καταπόνηση στο κάτω μέρος της πλάτης.

Εκτός όμως από τη σωστή θέση που πρέπει να έχουμε όταν καθόμαστε σε μία καρέκλα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και βασικά στοιχεία σωστής εργονομίας του χώρου.

  • Το ύψος του γραφείου πρέπει να είναι τόσο ώστε οι αγκώνες να σχηματίζουν κοντά στις 90 μοίρες.
  • Η καρέκλα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο γραφείο .Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να φτάσουμε άνετα σε όλα τα αντικείμενα που βρίσκονται πάνω σε αυτό Και έτσι να αποφύγουμε μικροτραυματισμούς από λανθασμένες στάσεις και περίεργες γωνίες που σχηματίζουμε με το σώμα μας.
  • Το πληκτρολόγιο, το mouse και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι κοντά μας χωρίς να είναι αναγκαίο να σκύψουμε για να το φτάσουμε πάλι προς αποφυγή οποιουδήποτε τραυματισμού.
  • Η οθόνη του υπολογιστή πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο και λίγο πιο χαμηλά από την ευθεία των ματιών μας.

Αν κάνουμε συχνά διαλείμματα, σηκωνόμαστε και περπατάμε, δεν πρέπει να ανησυχούμε για το τίποτα. Επίσης υπάρχουν συγκεκριμένες ασκήσεις με ελαφρές διατάσεις που βοηθούν στα διαλείμματα. Συνήθως κάθε μία ώρα δουλειάς γραφείου πρέπει να σηκωνόμαστε τουλάχιστον για 10 λεπτά να περπατάμε και να κάνουμε ασκήσεις. Συμβουλευτείτε τον Φυσικοθεραπευτή σας, που μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε μία πολύ πιο άνετη & ποιοτική ζωή. Και μην ξεχνάτε “η πρόληψη είναι πολύ πιο σημαντική από την αποκατάσταση”.